ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要(Print edition:ISSN 1884-0159 Online edition:ISSN 2760-411X)
  3. 62巻1号

【研究ノート】青年期の共感性と視点取得- 人狼ゲーム体験が視点取得の発達に及ぼす影響-

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/2000177
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/2000177
c3001fa9-a94f-4215-b135-5eb23fd1e6a2
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-11-06
タイトル
タイトル 【研究ノート】青年期の共感性と視点取得- 人狼ゲーム体験が視点取得の発達に及ぼす影響-
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 共感性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 視点取得
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 青年期
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 人狼ゲーム
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 IRI
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 TMMS
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Empathy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 perspective taking
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 adolescence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Werewolf game
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 IRI
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TMMS
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル <Research Note>Empathy and Perspective-Taking in Adolescence ― The Influence of Werewolf Game Experience on the Development of Perspective-Taking―
言語 en
著者 松本 真理子

× 松本 真理子

ja 松本 真理子

Search repository
著者(英)
姓名 Mariko MATSUMOTO
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、人狼ゲームが青年期の共感の発達に及ぼす影響について検討するため、人狼ゲーム実施前後
で対人反応性指標とメタムード尺度等を測定した。その結果、人狼ゲームを繰り返すことで視点取得が向上
する可能性と、気分の修復が低下する傾向があることが示唆された。そして、人狼ゲームへの傾倒現象は、
青年期の個人の内的ニーズから起こっており、共感性の一側面である視点取得の練習の場になっているので
はないかと推察された。今後、サンプル数を十分に確保した上で検討を加えることが望まれた。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigated the effects of the Werewolf game on the development of empathy during adolescence
by measuring Interpersonal Reactivity Index and Meta-Mood Scales before and after playing the game. The
results suggested that repeated play of the Werewolf game may improve perspective-taking abilities and tend
to reduce mood repair. Furthermore, it was speculated that the phenomenon of becoming engrossed in the
Werewolf Game may originate from individual internal needs during adolescence and serve as a practice
ground for perspective-taking, which is one aspect of empathy. Further research with a larger sample size is
recommended.
言語 en
bibliographic_information ja : 九州女子大学紀要

巻 62, 号 1, p. 69-76, 発行日 2025-09-30
出版者
出版者 九州女子大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1884-0159
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-11-06 03:50:03.890718
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3