ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 60巻1号

保育者における望ましい絵本の読み聞かせ ~保育内容・言葉テキストの読み聞かせ方法についての比較検討を通して~

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/2000020
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/2000020
0708585c-6229-48a0-b815-48389e4ec38a
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo60-1-7.pdf kiyo60-1-7.pdf (1.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-05-22
タイトル
タイトル 保育者における望ましい絵本の読み聞かせ ~保育内容・言葉テキストの読み聞かせ方法についての比較検討を通して~
言語 ja
タイトル
タイトル Desirable picture book reading for childcare workers ~ Through a comparative examination of childcare contents and reading methods of word texts ~
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育内容・言葉
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 テキスト
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 絵本
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 読み聞かせ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 吉田浩一

× 吉田浩一

ja 吉田浩一

ja-Kana ヨシダコウイチ

Search repository
著者(英)
姓名 Koichi YOSHIDA
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は、保育内容「言葉」及び「幼児と言葉」に関する学生向けテキストにおいて、絵本の読み聞かせ
方法がどのようにとらえられており、どのように説明されているかを比較し、望ましい読み聞かせ方法を探
究したものである。まず、絵本の読み聞かせについて必要不可欠な活動内容を明らかにした。次に無作為抽
出した10冊のテキストにおいて、絵本の読み聞かせの方法はどのように説明されているのかを比較した。
そして、絵本の読み聞かせ活動の解説について、内容分析し、一覧表にした。この比較により、読み聞かせ
方法についての記載の有無があることが分かった。テキストによっては、読み聞かせのねらいにそぐわない
記述や詳細に述べられてはいるが、実践者が判断すればよい内容などの不必要な記述も見られた。それぞれ
のテキストにおいて説明されていることを総合的に検討して望ましい読み聞かせのあり方を明らかにした。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study compares how picture book reading methods are perceived and explained in textbooks for
students on childcare content“ words” and“ infants and words”, and examines the desirable reading methods.
This is what I explored. First, we clarified the activities that are essential for reading picture books. Next, we
compared how the methods of reading picture books were explained in 10 randomly selected texts. About the
commentary of the reading activity of the picture book, the contents were analyzed and it was made into the
list. By this comparison, it was found that there was or was not written about the method of reading aloud. In
the text, there were unnecessary descriptions, such as descriptions that did not meet the purpose of reading
aloud, and details that were described, but the content should be judged by the practitioner. I comprehensively
examined what was explained in each text and clarified the ideal way of reading.
言語 en
書誌情報 ja : 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu Women's University

巻 60, 号 1, p. 69-77, 発行日 2023-09-30
出版者
出版者 九州女子大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-05-22 05:37:25.987639
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3