ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 55巻2号

話しことば単元における授業仮説(話題)の検討 : 「学級討論会をしよう」を手がかりにして

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/338
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/338
0ed37900-750f-4c48-976f-b6b284f24aec
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo55-2-4.pdf kiyo55-2-4 (2.6 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-17
タイトル
タイトル 話しことば単元における授業仮説(話題)の検討 : 「学級討論会をしよう」を手がかりにして
タイトル
タイトル Consideration of a class hypothesis about a topic of discussion
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 speaking and listening abilities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 class debate
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 topic
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 内田, 由香利

× 内田, 由香利

WEKO 470
CiNii ID 9000402491630

内田, 由香利

ja-Kana ウチダ, ユカリ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 According to Course of Study, each school should be committed to enhancing its
instruction to enable students to acquire basic fundamental knowledge and skills,
to foster their abilities to think, to make decisions, to express themselves and other
abilities that are necessary to solve problems. The use of acquired knowledge and skills
can cultivate an attitude of proactive learning and develop students’ individuality.
 Therefore, to cultivate positive personal and collaborative relationships among
students through communication will be more important than current methods of
teaching. In this study we examined how to communicate with each other effectively
through the class debate. As a result, we found that it was necessary not only to teach
the skills of communication intensively, but also pay closer attentions to the students’
reactions. And it was also important to consider a topic of discussion. Furthermore, we
noted we should make the new materials focus on the development of speaking and
listening abilities to foster the active class debate.
書誌情報 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu women's university

巻 55, 号 2, p. 39-54, 発行日 2019-03-18
出版者
出版者 九州女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021877315
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:17:51.991564
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3