WEKO3
アイテム
絵本を題材とした活動が絵本への関心や知識に与える影響 : 保育者養成校におけるICT導入の試み
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/352
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/3522401c672-4d82-4cd5-95c6-1707e9474625
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 絵本を題材とした活動が絵本への関心や知識に与える影響 : 保育者養成校におけるICT導入の試み | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Survey on the influence of activities with picture books on the interest and knowledge of picture books : An approach to introduce ICT in teacher- and nursery-training course | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 絵本 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ぴたりえ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 絵本知識測定リスト | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | picture books | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pitarie | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Title and Author recognition tests | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
村上, 太郎
× 村上, 太郎× 奥村, 優子× 服部, 正嗣× 藤田, 早苗× 小林, 哲生× MURAKAMI, Taro× OKUMURA, Yuko× HATTORI, Takashi× FUJITA, Sanae× KOBAYASHI, Tessei |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The current study aimed to examine whether the student’s knowledge of the picture books would increase by approaches to conduct a class themed on picture books and to set up the picture book search system,‘ Pitarie.’ We designed before-after survey, and 85 students answered the questionnaire on the interest in picture books, the title and author recognition tests to measure knowledge of picture books. Results showed that students tended to be focused on the age and developmental stage of children when choosing picture books. And the amount of knowledge about title and author of picture books in post-survey were significantly higher than pre-survey. On the other hand, many students did not use Pitarie, the agenda of the utilization of ICT was emerged. |
|||||
書誌情報 |
九州女子大学紀要 en : Bulletin of Kyushu Women's University 巻 56, 号 1, p. 39-47, 発行日 2019-10-21 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 九州女子大学 ; 2009- | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1884-0159 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12452639 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 40022058066 |