ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 56巻2号

4年次特別支援学校教育実習への対応と課題 : 教員の資質能力の視点から

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/376
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/376
f1d7fd19-86c1-4714-8f29-6e3d0679c90e
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo56-2-13.pdf kiyo56-2-13 (2.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-06-22
タイトル
タイトル 4年次特別支援学校教育実習への対応と課題 : 教員の資質能力の視点から
タイトル
タイトル The corresponding and the Issues for students of 4th grades who have conducted teaching practice at special needs schools : Consideration from the viewpoint of teachers' abilities
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別支援学校教育実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実習評価票
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実習日誌
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員の資質能力
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching practice at special needs schools
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 The evaluation approved by the special needs school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 The diary of teaching practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 The abilities required of teachers
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鎌田, 義彦

× 鎌田, 義彦

WEKO 558
CiNii ID 9000302394653

鎌田, 義彦

ja-Kana カマタ, ヨシヒコ

Search repository
石黒, 栄亀

× 石黒, 栄亀

WEKO 391
CiNii ID 9000006886035

石黒, 栄亀

ja-Kana イシグロ, エイキ

Search repository
堀江, 幸治

× 堀江, 幸治

WEKO 392
CiNii ID 9000302394654

堀江, 幸治

ja-Kana ホリエ, コウジ

Search repository
高良, 秀昭

× 高良, 秀昭

WEKO 559
CiNii ID 9000409194915

高良, 秀昭

ja-Kana コウラ , ヒデアキ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigated the correspondence and issues of teaching practice from the viewpoint of the abilities required of teachers. We examined students who have had teaching practice at special needs schools, whether the practice itself led to a proactive learning for student teachers. As a result of our research, it became clear from the diary of teaching practice written by students that teaching practice at special needs schools was meaningful. In particular, they described in the diary of teaching practice not only basic contents such as
"It is very important to understand the actual situation of children" and "It is necessary to provide reasonable consideration", but also more specialized contents. In addition, the evaluation approved by the special needs school indicated many of the abilities that teachers will be expected to have. The issues that emerged from these perspectives were the need to further enhance pre- and post-practical guidance for teaching practice at special needs schools, and to instruct students to actively volunteer at special needs schools.
書誌情報 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu Women's University

巻 56, 号 2, p. 153-165, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 九州女子大学 ; 2009-
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40022232766
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:17:25.750992
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3