ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 58巻2号

特別支援学校教育実習における事前指導に関する一考察 -児童生徒の実態把握や合理的配慮の提供の実践を通して-

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/430
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/430
0569d6ed-24eb-4c85-bed7-b4d73a2cc713
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo58-2-1.pdf kiyo58-2-1 (3.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-08
タイトル
タイトル 特別支援学校教育実習における事前指導に関する一考察 -児童生徒の実態把握や合理的配慮の提供の実践を通して-
言語 ja
タイトル
タイトル A consideration on prior guidance in special school education training. -Through the practice of grasping the actual situation of children and students and providing reasonable accommodation.-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別支援学校教育実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 指導プログラム
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 実態把握
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 目標設定
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 合理的配慮
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 評価
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Special support school education training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching program
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Understanding the actual situation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 setting goals
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reasonable accommodation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 evaluation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 髙良 , 秀昭

× 髙良 , 秀昭

WEKO 598

ja 髙良 , 秀昭

ja-Kana コウラ , ヒデアキ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, from grasping the actual situation of children with disabilities to setting guidance goals and evaluation based on them, so that students who practice teaching at special schools can actively and efficiently face prior guidance. The purpose was to apply the instruction program of the above and examine its effect. The instruction program consisted of ①grasping the actual situation of children and students, ②determining the priority of instruction goals, ③reasonable accommodation for instruction goals and examination of guidance methods, and ④setting evaluations based on goal setting. The subjects of this study were 32 fourth-year undergraduate students aiming to obtain a teacher's license from a special needs school. The 32 students from the previous year who did not introduce this program were used as a control group for comparison. As a result, most of the students in the target group gave a positive evaluation, which helped reduce anxiety about the educational training at the special school. On the other hand, in Corona, the trainees cannot secure sufficient opportunities to experience contact with the students before the training school, so they can practice with insufficient skills to set teaching goals from grasping the actual situation of the students. It was also found that it is difficult for the results of prior guidance to appear due to confusion among students because there may be situations such as entering. Based on these results, we considered the ideal way of prior guidance in special school education training.
言語 en
書誌情報 ja : 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu Women's University

巻 58, 号 2, p. 1-14, 発行日 2022-03-01
出版者
出版者 九州女子大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:16:47.668666
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3