ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 58巻2号

幼児・児童の成長過程における「共同感情」の役割に関する研究

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/432
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/432
c9031372-bf9f-496a-95c5-a739b4b15b02
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo58-2-3.pdf kiyo58-2-3 (1.6 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-08
タイトル
タイトル 幼児・児童の成長過程における「共同感情」の役割に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル A study on the role of “joint emotions” in the growth process of infants and children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 joint emotions
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communal emotion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 snuggling behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 negative emotion control
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 黒田 , 耕司

× 黒田 , 耕司

WEKO 599
CiNii ID 9000403324358

ja 黒田 , 耕司

ja-Kana クロダ , コウジ

Search repository
今津 , 尚子

× 今津 , 尚子

WEKO 600
CiNii ID 9000386448302

ja 今津 , 尚子

ja-Kana イマヅ , ショウコ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 “Joint emotions” in education are basically emotions in “personal relationships with others”, that is, in intimate relationships between children and adults, but at the same time they are emotions in intimate relationships with human nature and things.The importance of this “communal emotion” was discovered by Froebel. Therefore, in todayʼs world where childrenʼs feelings of empathy are feared to be declining, we reconsidered Froevelʼs “joint emotions” and clarified the ideal way of teaching for the formation of those emotions in todayʼs education and childcare. As a result, we clarified the necessity of “snuggling behavior” to accept childrenʼs emotions, treat children kindly, listen to childrenʼs words, and act with children, strategies for
“negative emotion control”, and “emotion control” between children. In addition, it was clarified that training teachers and nursery teachers with the qualities and abilities of “facilitator” is an important issue in human resource development.
言語 en
書誌情報 ja : 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu Women's University

巻 58, 号 2, p. 27-34, 発行日 2022-03-01
出版者
出版者 九州女子大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:16:38.401280
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3