ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 58巻2号

学生の保育実習への不安に関する検討Ⅱ ―実習経験から保育内容「人間関係」の講義へつなぎ不安の解消をめざす―

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/438
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/438
b76d8b73-a08b-4d9c-8632-74b1544ddc9c
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo58-2-9.pdf kiyo58-2-9 (1.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-08
タイトル
タイトル 学生の保育実習への不安に関する検討Ⅱ ―実習経験から保育内容「人間関係」の講義へつなぎ不安の解消をめざす―
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Students’ Anxiety about “Child Care Practical Training” II
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育実習Ⅰ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育実習Ⅱ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保育内容「人間関係」
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 科目間連携
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Childcare practical trainingⅠ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Childcare practical trainingⅡ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Human Relations
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Links between subjects
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 安東 , 綾子

× 安東 , 綾子

WEKO 538
CiNii ID 9000329012106

ja 安東 , 綾子

ja-Kana アンドウ , アヤコ

Search repository
矢野, 洋子

× 矢野, 洋子

WEKO 407
CiNii ID 9000311778605

ja 矢野, 洋子

ja-Kana ヤノ, ヨウコ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we clarified the anxieties before and during the child care practical training, especially the anxieties and troubles related to the childcare program “Human Relations”, and examined the cooperation between the practical training guidance and the subjects, and how to reflect the learning from the child care practical training in the lectures, mainly in the lecture of “Human Relations”. As a result, the most common anxieties before the child care practical training are related to the childcare skills associated with the training content. However, there was no change in the content related to the care of children from before to during the child care practical training, and it was found that anxiety and trouble continued and were difficult to be resolved. In addition, they felt anxious and troublesome in the relationship with nursery school teachers or child care staffs, and were puzzled by the different teaching methods and responses of individual nursery school teachers or child care staffs. From the anxiety and troubles of students, it became very clear that it would be difficult to reflect the learning from the child care practical training in lectures without clarifying what contents would be taught in each subject, and also how the teaching contents would be linked in the various subjects. Thus, the following issues were addressed: lectures on “Human Relations”” in the content of childcare, and practical skills related to teaching methods, handling various relationships and how to deal with them, and also needs of creating a syllabus with a view to linking human relations of “children with disabilities” and “Care for Children with Disabilities” between the subjects. Furthermore, utilization of episode records is important issue in order to reflect the learning from the practical training.
言語 en
書誌情報 ja : 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu Women's University

巻 58, 号 2, p. 87-98, 発行日 2022-03-01
出版者
出版者 九州女子大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:16:41.043769
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3