ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 55巻2号

学校教育におけるチーム支援に関する研究 : 学校管理職と養護教諭の実態調査から

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/344
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/344
e4a3cdbf-201c-492e-87a7-b471ac7ac47d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo55-2-11.pdf kiyo55-2-11 (2.7 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-17
タイトル
タイトル 学校教育におけるチーム支援に関する研究 : 学校管理職と養護教諭の実態調査から
タイトル
タイトル Team Support in School Education : From Status Survey among School Managers and Yo-go Teachers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Team Support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 School Managers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Yo-go Teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Status Survey
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 School
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 橋口, 文香

× 橋口, 文香

WEKO 491
CiNii ID 9000302394643

橋口, 文香

ja-Kana ヒグチ, フミカ

Search repository
境, ほのか

× 境, ほのか

WEKO 497
CiNii ID 9000402588659

境, ほのか

ja-Kana サカイ, ホノカ

Search repository
高木, 富士男

× 高木, 富士男

WEKO 487
CiNii ID 9000402588739

高木, 富士男

ja-Kana タカギ, フジオ

Search repository
HASHIGUCHI, Fumika

× HASHIGUCHI, Fumika

WEKO 498

en HASHIGUCHI, Fumika

Search repository
SAKAI, onoka

× SAKAI, onoka

WEKO 499

en SAKAI, onoka

Search repository
TAKAKI, Fujio

× TAKAKI, Fujio

WEKO 500

en TAKAKI, Fujio

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, issues related to the physical and mental health of children have
grown increasingly complicated and diverse. Schools are expected to develop a system
of coordination and role-sharing among themselves and teachers in order to enhance
their functions. This study compared differences in recognition and line of thought
related to “team support” in school education between school administrators and
Yo-go teacher in consideration of qualities and abilities required of nursing teachers
engaged in“ team support” and the method of implementation. As a result of the study,
it was found that liaison and coordination with specialized staff and other stakeholders
are important elements for nursing teachers engaged in“ team support” and the role of
coordinator is expected of them in various situations, for which they need to develop
a harmonious relationship with people inside and outside of school. Further, it is
considered that Yo-go teachers need to have contacts with people outside of school on
a daily basis in order to coordinate necessary people for various situations.
書誌情報 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu women's university

巻 55, 号 2, p. 145-161, 発行日 2019-03-18
出版者
出版者 九州女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021877493
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:17:46.450471
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3