ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 58巻2号

学生の保育実習への不安に関する検討Ⅱ ―気になる子どもへの不安に対応できる授業の構築―

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/439
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/439
8c5ee498-3ca6-4649-8267-404abdf627fc
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo58-2-10.pdf kiyo58-2-10 (2.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-08
タイトル
タイトル 学生の保育実習への不安に関する検討Ⅱ ―気になる子どもへの不安に対応できる授業の構築―
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Students’ Anxiety about “Child Care Practical Training” II – Assembling a Class to Respond to Anxieties about Concerned Children –
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 気になる子ども
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 障害児保育の授業の在り方
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 現場の研修
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Concerned children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching of childcare for disabled children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Trainings at the fields
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 矢野 , 洋子

× 矢野 , 洋子

WEKO 605
CiNii ID :9000311778605

ja 矢野 , 洋子

ja-Kana ヤノ , ヨウコ

Search repository
安東, 綾子

× 安東, 綾子

WEKO 346
CiNii ID 9000329012106

ja 安東, 綾子

ja-Kana アンドウ , アヤコ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the training of childcare professionals, practical training is considered the most significant philosophy in the principle of the reciprocity between classroom learning and practical learning. To clarify the changes in students’ anxiety about practical training before and after the training, we conducted a questionnaire survey and reported the results to the students who had completed “Childcare Practical Training I” from February to March of 2020. (Yano, Ando 2021).
In the first semester of this school year, we have addressed the questions that students had about how to support “Concerned children”.which was particularly common during the practical training, in the content of the class on “Childcare for children with disabilities”.In the subsequent “Childcare Practical Training Ⅱ”. although incomplete, the students' ability to treat "Concerned children" were felt. However, there are many difficult situations in the actual fields, and it became clear that it would be more beneficial for the students to have an experiential understanding of what they learned in the classroom, and to gain guidance and advice on appropriate support methods during the practical training. In future, training schools will be required to provide more specific lessons through episodes based on experiences to help students acquire basic knowledge. It is also desirable to carry out seminars on specific support methods in order to improve support capabilities in the field.
言語 en
書誌情報 ja : 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu Women's University

巻 58, 号 2, p. 99-110, 発行日 2022-03-01
出版者
出版者 九州女子大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:16:40.223755
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3