ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 59巻1号

中学校と教育支援センターの役割に関する研究

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/447
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/447
ca8e3e52-9f5e-40ec-9841-6a59dda25cb6
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo59-1-4.pdf kiyo59-1-4 (1.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-11-14
タイトル
タイトル 中学校と教育支援センターの役割に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル Roles related to the division and cooperation between junior high schools and educational support centers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational support centers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 junior high school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 松本, 禎明

× 松本, 禎明

WEKO 503
CiNii ID 9000003171190

ja 松本, 禎明

ja-Kana マツモト, ヨシアキ

Search repository
真方, 沙良

× 真方, 沙良

WEKO 613

ja 真方, 沙良

ja-Kana マガタ, サラ

Search repository
藤原, 道弘

× 藤原, 道弘

WEKO 614

ja 藤原, 道弘

ja-Kana フジワラ, ミチヒロ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we conducted a written survey of junior high school teachers who actively use educational support centers in response to children who refuse to go to school, and decided to consider the effective operation and utilization of educational support centers this time.
As a result, in the written survey, while the overwhelming majority of teachers felt the effects of educational support centers, many opinions were received regarding the lack of cooperation between school teachers and staff in educational support centers.
The biggest goal of the junior high schoolʼs response to truancy is to aim for early return to school. Therefore, if the school itself responds only to students who are in the midst of a whirlwind, it will be an inefficient response due to time constraints and the limitations of teacher staffing because it will respond within normal school management, and as a result, there is a high possibility that the situation will fall into a situation where it is difficult to improve.
Therefore, it is a good idea to actively introduce the division of roles with educational support centers with specialists in dealing with students who are absent for a long time or truancy, and to aim for return to school as soon as possible by strengthening cooperation with schools in the process.
書誌情報 ja : 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu Women's University

巻 59, 号 1, p. 35-48, 発行日 2022-09-30
出版者
出版者 九州女子大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:16:35.033837
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3