ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 59巻2号

共生社会に向けた障害者理解教育の在り方 ―社会的距離・接触体験・評価尺度の関係から―

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/455
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/455
784131a8-ce5a-43c7-be16-9865df0ac5af
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo59-2-1.pdf kiyo59-2-1 (2.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-01
タイトル
タイトル 共生社会に向けた障害者理解教育の在り方 ―社会的距離・接触体験・評価尺度の関係から―
言語 ja
タイトル
タイトル Understanding Education for Persons with Disabilities for an Inclusive Society
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 障害者への気づき
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会的距離
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 尺度の妥当性
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鳴海, 正也

× 鳴海, 正也

WEKO 619

ja 鳴海, 正也

ja-Kana ナルミ, マサヤ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we conducted a survey to clarify the understanding of people with disabilities that makes it possible to build inclusive education toward an inclusive society. There has also been a shift from special education to special needs education, and society's understanding of people with disabilities has changed greatly. It was suggested that understanding of people with disabilities may begin with awareness of people with disabilities close to them before entering school, and may lead to understanding at university through learning at elementary and junior high schools. By clarifying the relationship between understanding people with disabilities and social distancing, it seems that a more versatile scale can be created. In order to clarify the way people with disabilities should be understood, it became clear that it was necessary to collect data on a wider range of subjects.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、共生社会に向けたインクルーシブ教育の構築を可能とする障害者理解とか何かを明らかにす
るための調査を行った。特殊教育から特別支援教育への転換もあり、社会の障害者への理解は大きく変容し
た。障害者理解は、就学前に身近な障害者との気づきに始まり、小中学校での学びを経て、大学での理解に
つながり形成される可能性が示唆された。障害者理解と社会的距離の関係性を明らかにすることでより汎用
性の高い尺度を作成できるのではないかと思われる。障害者理解の在り方を明らかにするためにはより広範
囲な対象者のデータを収集する必要性が明らかとなった。
言語 ja
書誌情報 ja : 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu Women's University

巻 59, 号 2, p. 1-11, 発行日 2023-02-28
出版者
出版者 九州女子大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:16:26.871160
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3