ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 九州女子大学紀要
  3. 55巻2号

学習動機づけの類型化と職業観に関する実証的研究

https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/340
https://kyujyo.repo.nii.ac.jp/records/340
57ca4b98-f798-405d-bc5d-458cae2825a4
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo55-2-6.pdf kiyo55-2-6 (2.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-17
タイトル
タイトル 学習動機づけの類型化と職業観に関する実証的研究
タイトル
タイトル Empirical studies on categorizing learning motivation and vocational values view
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 college women
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning motivation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocational values
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cluster analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 友納, 艶花

× 友納, 艶花

WEKO 481
CiNii ID 9000317134124

友納, 艶花

ja-Kana トモノウ, エンカ

Search repository
TOMONO, Enka

× TOMONO, Enka

WEKO 482

en TOMONO, Enka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines characteristics of vocational values by categorizing learning
motivation, and examines whether there are differences depending on grade level.
A questionnaire survey was conducted on 293 college women. Cluster analysis
categorized learning motivation into four group types: “spontaneous motivation”,
“high comprehensive motivation”, “low comprehensive motivation”, and “practical
motivation”. Factor analysis results indicate seven factors in vocational values. In 1st
grade, the rate of “high comprehensive motivation” group is high, and “interpersonal
oriented”, “civil servant and teacher oriented” is significantly high, but in 2nd and
3rd grade, these rates decrease and comprehensive motivation becomes lower. In
3rd grade, from the perception of reality, “clerical work oriented” becomes higher. In
the case of “psychological satisfaction oriented”, there is no significant difference
between categories, and those who seek mental satisfaction such as social contribution
for a vocational values are unlikely to change their motivation. It is suggested that
educational support and intervention for connection with occupation is desired from
2nd grade in the“ low comprehensive motivation” group because they have a passive
attitude to learning and motivation is low.
書誌情報 九州女子大学紀要
en : Bulletin of Kyushu women's university

巻 55, 号 2, p. 71-84, 発行日 2019-03-18
出版者
出版者 九州女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-0159
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12452639
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021877366
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:17:50.279751
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3